Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

vineri, 14 octombrie 2016

Sunt nişte detalii care mă încurcă

Zilele acestea am continuat cu studiul mărcii de 10 lei "Carol al II-lea călare".

Printre sutele de exemplare pe care le-am verificat până acum am întâlnit mai multe mărci care au anumite elemente ale desenului  ce mă pun în încurcătură.

Am scris despre exemplarele pe care le cred că sunt retuşuri ale cadrului vertical drept. Pe lângu multe astfel de exemplare (pe care le cred a exista aproape în fiecare coală de 100, potrivit frecvenţei cu care le-am regăsit raportată la cantitatea totală deja verificată), am mai întâlnit exemplare (într-o proporţie mult mai mică, ce-i drept) la care este prezentă îngustarea sensibilă a cadrului interior alb spre colţul superior (vezi săgeata din imagine), dar care mai prezintă o uşoară dublare a cadrului în jumătatea sa inferioară click pe imagine pentru mărire).


Frecvenţa cu care apare această caracteristică mă împiedică să afirm că ar fi o eroare. Încă studiez problema.

Ca o completare la varietăţile deja descoperite, am mai descoperit un unicat care prezintă o frumoasă dantelură "diamant" pe latura orizontală superioară, care indică existenţa dublei danteluri la această marcă (click pe imagine pentru mărire).


Sper să revin cu alte semnalări.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu