Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

sâmbătă, 14 mai 2016

Este acesta un moletaj dublu?

Am dat pe net de o varietate la o marcă gravată din perioada republicii care ar putea fi un moletaj dublu. Deoarece nu am studiat această perioadă în detaliu nu pot încă să mă pronunţ, dar s-ar putea să ştie cineva mai multe decât mine.
Când mă refer la moletaj dublu, mă gândesc la termenul de "re-entry" utilizat de vorbizorii de limbă engleză. Termenul este explicat atât în cataloagele SCOTT (vol. 1, în introducere şi în catalogul specializat), cât şi în catalogul specializat Stanley Gibbons (Marea Britanie - Regina Victoria).Cum tehnologia de imprimare în gravură folosită la Fabrica de Timbre în acei ani a fost importată, este foarte posibil ca întregul flux tehnologic să fie similar.


Problema modificării culorii (săgeata din dreapta) se repetă relativ des (după observaţiile mele umile făcute "din avion" - am spus că nu am studiat în mod aprofundat perioada). Partea interesantă este cea a dublării literei P/POSTA.
Dacă ar fi moletaj dublu, litera dublată ar trebui să se întâlnească în mod constant, în mod similar erorilor. Am pe undeva nişte pachete cu valori din aceste "Monumente", dar nu sunt în stare să le iau la verificat (deocamdată).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu