Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 14 august 2014

Am avut dreptate când m-am referit la deplasările de la "Recensământul ranversat"

Căutând ceva, am dat iarăşi peste altceva: peste blocul cu mărci cu centrul răsturnat din emisiunea "Recensământul populaţiei" din 1956 (vândut cu ceva timp în urmă la o licitaţie "mare" din străinătate). Am mai scris despre deplasările variabile chiar în aceeaşi coală, care pot lua naştere din cauza alinierii defectuoase ale celor două planuri de culoare.
Problema are importanţă deoarece mai mulţi cercetători au avut opinia că poziţia relativă a centrului faţă de cadru indică apartenenţa la coli diferite.
Totuşi lucrurile nu prea stau aşa. Click pe imagine pentru mărire.


Găsind imaginea blocului, am făcut un mic experiment. Am ales două elemente distinctive pentru fiecare plan de culoare, unul pe primul şi celălalt pe ultimul rând şi le-am unit cu câte o săgeată colorată. Lucru simplu în Photoshop. La fel de simplu se poate citi şi unghiul făcut de fiecare săgeată faţă de orizontală.

La planul de culoare verde am ales centrul punctului dintre "POPULATIEI" şi "1956". Unghiul faţă de orizontală: 90,7 grade.
La planul de culoare brun roşcat am ales centrul ochiului stâng al bărbatului din grupul alegoric. Unghiul faţă de orizontală: 90,5 grade. Dacă transformăm zecimalele în grade hexazecimale, atunci diferenţa de 0,2 grade între cele două segmente de dreaptă reprezintă un unghi cu o deschidere de 12 minute, ceea ce este o valoare sesizabilă.

În opinia mea, acest bloc demonstrează ceea ce am scris şi aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu