Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

vineri, 1 noiembrie 2013

Carte poştală militară supratipărită de Crucea Roşie

Am văzut pe un portal online piesa din imaginile de mai jos (click pentru mărire) şi m-am hotărât să o prezint datorită preţului final realizat la care nu m-am aşteptat, trebuie să recunosc. Trebuie să mai recunosc faptul că întregul poştal (şi circulaţia acestuia) fac parte dintr-o zonă de interes pe care eu n-am abordat-o niciodată (nu m-a interesat corespondenţa prizonierilor de război), dar cred că semnalarea piesei ar putea fi utilă unor cititori.


Iniţial am urmărit piesa datorită supratiparului aplicat pe faţă de către Societatea Naţională de Cruce Roşie. Nu am mai văzut până acum cărţi poştale supratipărite astfel şi, fiind o piesă real circulată, şi-ar găsi un loc într-un catalog de întreguri poştale.
Este posibil ca poşta să fi rămas cu un stoc neutilizat de cărţi poştale militare de 3 lei. Întrucât imediat după război lipsurile de tot felul erau cvasiprezente în toată ţara, reutilizarea întregurilor poştale mi se pare o acţiune rezonabilă.
Cartea poştală a fost expediată din Bucureşti în septembrie 1947 spre Germania, probabil ca răspuns la o solicitare de informaţii a Crucii Roşii din Germania, privind pe "Stabszahlmeister Richard Böttinger", care s-ar fi aflat la un anumit moment la Lazaretul din Focşani, aflat sub comandă rusească (sovietică).
După ştampila unui oficiu din München (aplicată pe faţă), cartea poştală a ajuns în Germania abia câteva luni mai târziu, în februarie 1948 (vă daţi seama cum funcţionau comunicaţiile atunci).
Cartea poştală a fost vândută cu un preţ final de 261 dolari.

4 comentarii:

  1. Din comunicarea de pe Cartea Poştală, la urmă : "...und wir zu demselben keinerlei Verbindung besitzen."
    Aşadar, ocupantul îşi arogase toate drepturile dictate de statutul său de învingător.Din text rezultă că nici măcar "Crucea Roşie" nu se putea interesa de acel prizonier, darămite să mai şi pătrundă în acel "Lazarett" devenit sovietic în spatele "Cortinei de Fier"...Am putea doar conchide sec : "à la guerre comme à la guerre"...Noroc că destinaţia trimiterii poştale era o zonă a Germaniei ocupată de Puterile Aliate Vestice (Baden-Württemberg) şi nu de URSS.Altfel, cred că întregul poştal ar fi fost de mult cenuşă...
    Cu bine !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În câteva cuvinte aţi zugrăvit un tablou pe care l-au văzut aievea ai noştri părinţi.
      Vă mulţumesc pentru comentariu.

      Ștergere
  2. Bună Max!
    Îți doresc un weekend cât mai frumos!

    RăspundețiȘtergere