Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

miercuri, 24 iulie 2013

E doar o jucărie

Nu ştiu ce s-a întâmplat astăzi, dar mai mereu am avut căsuţa de mail plină cu mesaje primite de la cunoscuţi: uită-te la sta! uită-te şi la asta! dar despre asta ce spui?

Unul din mesaje suna cam aşa: am văzut un timbru "Mihai copil" nedantelat! Era bun, că era lipit pe un fragment! L-am căutat prin toate cataloagele, dar nu l-am găsit!
L-am rugat pe cunoscut să-mi trimită imaginea piesei, dar mi-a dat linkul dintr-o licitaţie online. Oferta expirase, iar "marea raritate" s-a vândut cu vreo doi dolari... (click pe imagine pentru mărire):


Dacă măriţi imaginea şi vă uitaţi cu atenţie pe marginea verticală stângă a mărcii, veţi putea distinge urme ale perforului care nu au fost tăiate.
Cam ce credeţi că s-a întâmplat? Cineva a vrut ori să se joace, ori să tragă vreo ţeapă (nu cred că este "opera" celui care a vândut piesa). A dezlipit marca de pe fragment, i-a "tuns" dinţii şi a reaşezat-o pe acelaşi fragment, potrivind cât a putut de bine ştampila.
Acum e o chestie pe care nu o ştiu prea mulţi, deoarece nu s-au uitat cu atenţie la fragmente sau la plicuri cu mărci: datorită grosimii hârtiei mărcii, amprenta ştampilei prezintă o oarecare întrerupere imediat lângă margini (faceţi o analogie cu o riglă lungă aşezată pe treptele unei scări). În plus, amprenta devine mai prenunţată exact pe muchii, adică acolo unde forţa de apăsare este disproporţionată faţă de suprafaţa plană a mărcii sau a plicului.
Ca să vă convingeţi, faceţi rost de o ştampilă (sau confecţionaţi-vă una dintr-o radieră), apoi aplicaţi-o de mai multe ori peste marginile unei hârtii aşezate peste altă hârtie. Apoi studiaţi cu atenţie amprentele.

Care este învăţământul întâmplării? Păi există semnalări în diverse articole, dar şi unele varietăţi înscrise în cataloage care nu au fost examinate cu atenţie la momentul semnalării. Aşa că nişte "jucării" au ajuns să fie considerate "piese deosebite" sau "varietăţi".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu