Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 25 aprilie 2013

O mică schimbare în setări

De circa două luni lăsasem "liber" pentru comentarii, în sensul că putea oricine lăsa câteva cuvinte, chiar şi cei care nu-şi declinau identitatea.
Se pare că de vreo două săptămâni indivizi nu tocmai bine intenţionaţi mă asaltează cu spam, inclusiv cu comentarii cuprinzând linkuri către site-uri dubioase.
Din această cauză am eliminat din nou posibilitatea anonimilor de a posta comentarii. Ştiu că pe unii îi deranjează, dar n-aş vrea ca un cititor de-al meu sau un vizitator să ia vreo zgaibă de pe net pentru că am lăsat eu "la liber" comentariile tuturor neaveniţilor.
Tocmai am aflat aseară că blogul unui amic al unui amic a fost spart de hackeri turci. Nu dau adresa, deoarece nu ştiu dacă pagina de sosire nu are şi ea, la rândul ei, cine ştie ce scame.

13 comentarii:

  1. eu am ]ntotdeauna primul comentariu la moderare şi codul captcha... sigur, asta nu ne scapă de dureri de cap, dar... bine că ne-ai spus.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am pus moderarea obligatorie pentru orice comentariu, aşa că nu mai este nevoie de codul captcha.
      Prietenul lui Hapi (Pato) a rămas fără blog.

      Ștergere
    2. îl citesc şi eu pe pato, am văzut... :(

      Ștergere
    3. Cele mai nasoale sunt aşa-zisul "cross site scripting" (poate o fi avut vreun plugin cu vulnerabilitate) sau scripturile care fură cookies-uri.

      Ștergere
  2. si pe mine ma spam-uiesc si chestia asta ma dispera!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi lasă activă moderarea comentariilor. Cred că este cea mai bună soluţie.

      Ștergere
  3. Eu n-am lasat niciodata comentariile in moderare.
    Dupa ce userul a fost odata aprobat, ii apar mereu
    In spam daca nu il golesc regulat imi intra zilnic aproximativ 20 De spamuri. Iar in unele zile intre 90 si 120 :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La Wordpress se poate. Din păcate, la Blogger sistemul de administrare a comentariilro este ceva mai primitiv (adică limitat). Sunt doar trei setări mari şi late...

      Ștergere
    2. Era să uit: mă amuză numele ales pentru G+! :)))

      Ștergere
  4. Si pe mine dar mi-au blocat contul ca vai Doamne, nu ma cheama Hapi River :))) Am fost nevoita sa fac un compromis

    Si vad ca nu mai pot comenta la tine cu Nume/URL

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din păcate, comentarea cu nume/URL se poate face numai dacă las liber accesul anonimilor. E destul de primitiv sistemul de administrare a comentariilor la Blogger, n-am ce-i face.
      Chiar te rog să nu te superi pe mine pentru asta.

      Ștergere
  5. Nu ma supar, ar fi culmea!
    Doar ca cei care fac click pe mine nu mai vin la blogul meu :) Si tu-mi aduceai trafic :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper să revin la vechile setări după vreo câteva săptămâni, poate uită spammerii de mine. :)

      Ștergere