Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

luni, 1 aprilie 2013

Dantelura mărcilor din emisiunea "Efigii" 1903

Am mai abordat acest subiect de cel puţin două ori. Revin asupra lui din cauza unui mesaj al unui cititor întâmplător al blogului, care s-a hotărât să mă "înveţe meserie" (sic!).
În primul rând, aceste mărci au fost dantelate în sistem pieptene şi nu în sistem "casetă" (care nu cred că nu s-a folosit niciodată la vreo marcă românească).
În al doilea rând, toate valorile emisiunii trebuie să aibă întotdeauna acelaşi număr de dinţi pe laturile corespondente. Îmi amintesc foarte bine că am realizat şi o matriţă de verificare, a cărei imagine am pus-o în cadrul articolului. Au alt număr de dinţi numai falsurile, dar şi despre falsuri am scris într-un episod din cadrul foiletonului referitor la "Metodica studiului".
Pentru mine este clar că persoana respectivă nici n-a citit măcar blogul. Multora ca ea le place să se dea în stambă, pe româneşte.
Îi recomand să se apuce să numere dinţii şi la mărcile din imaginea de mai jos (click pentru mărire).


La perechea valorii de 50 bani (care are şi marginea de coală în dreapta) se distinge clar că această margine nu este traversată de vreo linie de dantelură, iar acest lucru se întâmplă nmai la dantelura în pieptene, pe trei din cele patru margini de coală (în funcţie de poziţia pieptenului dantelurii; la "Efigii", pieptenele este aşezat întotdeauna precum un E întors, cu deschiderea spre stânga).

(Click pe imagine pentru mărire).
Lotul din cele două imagini de mai sus a fost vândut pe eBay acum câteva luni (306 dolari, după 54 de biduri).
Am rugămintea către cei care ţin morţiş să-mi scrie pe mail să citească înainte de aceasta blogul, inclusiv articolele mai vechi. Altfel ne trezim că vorbim vorbe.

2 comentarii:

  1. Multumiri pentru articol Max,
    Multa bataie de cap imi da si mie acest "pieptene".
    Se cunosc si blocuri din emisiunea "Efigii" mai mari? Ex 4 bucati, 6 etc?

    O seara linistita iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Treaba cu dantelura se învaţă pe măsură ce sortezi o cantitate din ce în ce mai mare de timbre. E greu până prinzi principiul.
      Există şi blocuri, dar sunt foarte rare (nu mai ştiu decât vreo patru colecţii care conţin seria în blocuri de câte patru). Ultima dată când a apărut o serie în blocuri într-o licitaţie a fost un adevărat "măcel" între amatori.

      Ștergere