Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

miercuri, 30 ianuarie 2013

Prefilatelică din Basarabia

Am dat peste o scrisoare deosebit de interesantă (dar - exact aşa cum mă aşteptam - nebăgată de nimeni în seamă, nici măcar n-a sesizat cineva că este din Basarabia), la licitaţia de care am pomenit aici. Click pe imagine pentru mărire.


Cred că cel care a realizat descrierile pieselor s-a uitat aiurea în catalogul de ştampile al lui Dobin (nu sunt chiar sigur că s-a uitat unde trebuie), dar să vedem despre ce este vorba.
Scrisoarea este datată 3 aprilie 1852, fiind expediată de la Sankt Petersburg la Atena. Este posibil ca scrisoarea să fi urmat ruta Moscova - Kiev - Odesa - Chişinău - Bălţi, primind pe această rută şi o amprentă a ştampilei rare SKULIANI (Sculeni) cu anul "1850" modificat manual, cu cerneală, din "0" în "2". Este indicat tipul de ştampilă 1.04 după Dobin (în noua numerotare este tipul 1.07). Se menţionează că ar fi o utilizare timpurie (în fapt Dobin menţionează această ştampilă ca fiind utilizată între 1853 şi 1858, aşadar s-ar devansa data cea mai timpurie cam cu un an de zile - trebuie să mai consult însă câteva notiţe pe care nu le am acum la îndemână, căci nu sunt sigur dacă într-adevăr această piesă ar fi cea mai timpurie, mai am câteva notate). Ştampila are un coeficient de raritate 5.
Scrisoarea are ştampila de sosire la Atena pe faţă (aplicată cu tuş albastru), precum şi valoarea taxei (60 lepta).
După imaginea generală, parcă ar fi ceva care nu-mi place, dar nu mă pot pronunţa deoarece nu am văzut până acum decât vreo trei piese cu ştampila prefilatelică Sculeni. Scrisoarea este oferită la un preţ de strigare moderat, de 250 franci elveţieni.
La aceeaşi licitaţie mai sunt destule piese care intră în aria de interes a colecţionarilor români, dar încă nu au fost descoperite de amatori - mulţi încă nu ştiu să caute piesele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu