Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 18 octombrie 2012

Câteva clasice româneşti

În ultimele zile au mai apărut câteva loturi de clasice româneşti în licitaţiile online. Cele mai reprezentative le-am notat pentru a vi le prezenta.

Unul dintre negustorii care se pare că au desfăcut colecţii de mărci româneşti a oferit de curând câteva exemplare din a doua emisiune Cap de bour. Cred că persoana nu este chiar necunoscătoare, deoarece înaintea acestor piese a mai oferit un unicat de 80 parale neuzat care nu prea mi-a plăcut (nu s-a vândut, nu am fost sigur nici că este bun, nici că este fals, iar imaginea nu mi-a permis să trag o concluzie; uneori nu te poţi pronunţa fără un studiu aprofundat nici măcar cu marca în faţă).

Unicat de 5 parale cu cadrul spart. Au fost doi amatori, marca vânzându-se cu 140 dolari.

Cele două unicate, de 40 şi 80 parale nu s-au vândut. Dacă marca de 40 de parale pare a fi pe hârtie albăstruie, cea de 80 parale m-a lăsat în ceaţă (scanul vânzătorului este prost prelucrat, imaginea a fost compresată cu un factor mare) şi nu mi-am putut da seama ce fel de hârtie are (în descriere nu a fost menţionat, probabil că omul nostru s-a gândit să lase la latitudinea eventualilor amatori stabilirea acestui "amănunt"). Bănuiesc că s-ar putea să fie pe o hârtie gri-albăstruie (care nu este cea rară, este mult mai comună decât cea albăstruie, care este extrem de rară în stare neuzată - practic este cea mai rară marcă românească, cunoscându-se mai puţine exemplare chiar decât oricare din valorile primei emisiuni Cap de bour).

Un lot de litografiate obliterate s-a vândut foarte convenabil, în opinia mea: 34 dolari, cu numai un singur bid (poate tocmai de aceea). Mărcile nu mi s-au părut din categoria rupturilor, dar nici nu excelează vreuna la frumuseţe. Pentru cineva cu un buget redus, achiziţia acestui lot ar fi fost o afacere bună (sub 2 dolari bucata).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu