Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 28 iunie 2012

Culori deplasate

Într-unul din articolele anterioare semnalam o coliţă Crucea Roşie din 1943, care prezenta o deplasare relativă a culorilor. Povestea se repetă şi la alte coliţe româneşti mai vechi şi am să vă mai dau două exemple.

La "Frăţia de arme" din 1941 se distinge o deplasare clară a culorilor celor două mărci din centru (deplasare pe verticală). Registrul culorilor a fost făcut defectuos, existând o deplasare relativă de circa 3 mm. Nu am văzut o deplasare mai mare până acum, dar nu ar fi exclus să existe pe piaţă, nefiind însă semnalată până acum. La fel de bine, o astfel de deplasare s-ar putea întâlni şi la una din cele două variante supratipărite ("Chişinău", respectiv "Cernăuţi"). Verificaţi-vă colecţiile aşadar.

Al doilea exemplu este întâlnit la coliţa Expoziţiei Filatelice din 1950 (click pe imagine pentru mărire). Coliţa din dreapta este varianta normală, în timp ce coliţa din stânga, de sus, are marca cu "stema RPR" deplasată în sus. Coliţa de jos are aceeaşi marcă puţin deplasată în jos.
În acest exemplu, deplasările nu sunt chiar semnificative, dar ar putea exista exemplare şi cu deplasări mai mari. Aşa că şi pentru această coliţă aţi putea să vă verificaţi clasoarele.
Înainte de 1990 am achiziţionat două sortimente de pachete, interesat fiind de pachetele anterioare anului proclamării Republicii. Ştiu că din această coliţă am avut două pachete complete, iar acum mor de ciudă că nu le-am verificat înainte să "scap" de ele (le-am făcut cadou unui cerc filatelic şcolar - copiii s-au bucurat nespus, doar primiseră un "Cap de bour"...).

4 comentarii:

  1. Salve Max !
    Hai Max , nu mai fi suparat !
    Max , de la toamna deschid un cerc fiatelic pentru elevi. Mai ai ceva pachete pe care le-as putea cumpara de la tine ca apoi sa le distribui elevilor ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai am destule, Andrei. Pentru copii se vor găsi întotdeauna. Dacă ai drum prin Bucureşti, anunţă-mă din timp şi te pun în legătură şi cu alte persoane care îţi pot da pentru copii - chiar şi cadouri, ca să le dai tot cadou micuţilor.

      Ștergere
  2. Multumesc Max !
    Desigur am cateva sute de serii complete obliterate romanesti pe care e voi darui celor care vor deveni sensibili la acest domeniu. Voi incepe cu tematici care sa-i atraga.( tematica 'personalitati' este prima pe care o am in vedere)
    Am inceput sa construiesc straifuri pentru pastrarea seriior (drumul pana a achizitionarea de clasoare va fi extrem de lung).Ma gandesc ca realizarea de albume personale cu timbre puse in posetute lipite pe foi de caiet(mai bunicel) ar fi inceputul .Mai sunt si alte variante.
    Am observat ca sunt foarte multi adulti la 30-50 de ani care au timbre si clasoare. Pe acestea trebuie sa le scoatem la lumina , sa le facem sa circule.Pentru ca ei nici nu si le mai baga in seama.
    Mai apoi voi incerca sa-i determin sa cumpere noutati filatelice romanesti (obiterate pentru inceput ,fiind mut mai accesibile).
    Filatelia - un mijloc de culturalizare , o deschidere spre cunoastere, acesta ar fi scopul.
    Cu vreo 5 copii vreau sa incep chiar din vacanta.
    Ce sfaturi poti sa-mi dai Max ?
    Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că ar trebui să iei în calcul la început tematici mai "lipicioase": faună, floră, sport. Sunt mult mai spectaculoase decât "personalităţile", copiii tind să aibă o anumită rezistenţă la tot ce seamănă a oră de şcoală.

      Ștergere