Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

miercuri, 17 august 2011

Două piese

Prima semnalare se referă la un lot pe care, din păcate, l-am văzut prea târziu. Este vorba de lotul din imaginea de mai jos.


La prima vedere nu s-ar părea că este ceva deosebit (perechea de 5 bani "Barbă" se pare că are un defect destul de semnificativ, lotul având o ilustraţie şi cu verso-ul mărcilor). Uitându-mă însă mai bine la piese, am obsevat micul fragment de 15 bani "Favorit". Uitaţi-l în detaliu:


Ce mă frapează la piesă, este faptul că este "realizată" din două fragmente de mărci, peste care ştampila (destul de vizibilă) BACĂU POŞTA "calcă" având continuitate. Să fi fost oare o circulaţie frauduloasă care dorea să "ascundă" porţiunile de mărci care purtau deja ştampile?

Vă cer părerea, ce credeţi că este?

A doua piesă nu este aşa de spectaculoasă, dar mi se pare interesantă (click pe imagini pentru mărire).


Este un plic cu marcă fixă de 6 lei, purtând o francatură adiţională de 9 lei, expediat în noiembrie 1939 prima dată în Bucureşti, apoi redirecţionat tocmai în... Egipt! La sosire, trimiterea este şi cnezurată de autoritatea locală. Piesa mi se pare interesantă deoarece scrisorile expediate din România în Egipt, purtând astfel de cenzuri, sunt destul de rare. Eu cel puţin, nu cred că am văzut mai mult de patru-cinci astfel de piese.

9 comentarii:

  1. ma uimesti, vad colectie dupa colectie...si nu orice, sunt interesante si valoroase...

    RăspundețiȘtergere
  2. Pline de nostalgie aceste plicuri vechi, avea si bunica mea un sertar plin.

    RăspundețiȘtergere
  3. Tamy: Cred că este ceva nou pentru tine, cei pasionaţi şi cu ceva vechime sunt ceva mai... obişnuiţi cu aşa ceva.
    Mulţumesc pentru apreciere.

    RăspundețiȘtergere
  4. acuarele: Arată-le cuiva care se pricepe, dacă le mai păstrezi, cine ştie ce poţi găsi pe acolo.

    RăspundețiȘtergere
  5. Dom'le, da niste comentarii mai la obiect nu apar? Cititorii (cititoarele), cred ca n'au ce face. Uimire, nostalgie,..... Da' ceva concret, o observatie pertinenta, o completare a informarii,...!!! Nimic. Vai de zilele noastre cu astfel de public. Unde sunt cercetatorii? Ascunsi prin sertare? Muncesti, semnalezi, pentru un public mut si surd fara nici o contributie de valoare. Ma dau "anonimus" pentru ca nu vreau sa deschid aici un teatru de razboi.

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim: Am rugămintea la puţină decenţă. Blogul este public, nu este destinat în exclusivitate iniţiaţilor, el are şi solul de a atrage spre colecţionare şi alte persoane care nu au avut până acum acces la astfel de cunoştinţe, date şi informaţii. Nu am nevoie de război.

    Referindu-ne la restul, adică la colecţionari, este un comportament deja intrat în sângele multora: stai pe margine, colectezi tot ce găseşti, apoi te dai ştiutor prin alte cercuri de cunoştinţe. Sau urmăreşti informaţiile că poate-poate afli ce îl mai interesează pe unul-altul. Individualismul şi egoismul sunt boli vechi!

    Este posibil ca tocmai din aceste cauze, unele articole în viitorul apropiat să nu mai fie accesibile decât cititorilor care se vor înregistra. Eventual, imaginile la unele articole nu vor mai fi publicate pe blog, ci vor fi trimise pe mail celor care solicită în mod expres acest lucru. Nu de alta, dar sunt câţiva colegi de-ai noştri care copiază la greu tot ce este publicat, dar se pare că nu vor cu niciun chip să împărtăşească şi altora din cunoştinţele lor.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sa nu fiti acuzat ca ingraditi accesul la cultura domnule Max Peter. Eu ma refeream la faptul ca nu apar contributii la articolele dumitale. De cate ori vad un numar oarecare de comentarii, imi sare inima din piept si ma bag la citit. Cand colo, pasunisme, nimic relevant. Sti matale cum este. Te uiti, te uiti pana te plicisesti. Tot asa se intampla cu celebrul website okazii.ro care accepta enorm de multa maculatura ce te oboseste sa o periezi periodic. Pana la urma renunti la a mai cauta. Asa si cu blogerii. Scri, te chinui sa pui ceva util si nepublicat iar rezultatul.... Imi pare sincer rau pentru efortul tau. Succes in continuare. Eu nu mai sper sa apara comentatori adevarati.

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim: Da? Chiar aşa? Îngrădesc accesul la cultură? Ia să facem noi un experiment!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ai inteles gresit. Imi cer scuze. Nu mai ma bag.

    RăspundețiȘtergere