Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

marți, 12 ianuarie 2016

Feriţi-vă de aşa-zisele "replici"!

Tot uitându-mă pe net după plicuri, circulaţii, ştampile, erori şi alte minuni, văd un "recensământ" cu centrul răsturnat. Când mă uit la preţ - o nimica toată. Mă uit iar la poză, mă uit iar la preţ, apoi mai citesc odată şi văd tamamn în coada titlului cuvântul "Replica".


Mă uit la poze - din faţă nu-mi sare nimic în ochi. Pe verso, cel care le-a fabricat a aplicat o ştampilă (?) cu cuvântul COPY. Făcând abstracţie de faptul că acum sunt cam chior, tot am reuşit să-mi dau seama că hârtia "replicii" diferă mult de cea originală (cred că mult mai subţire şi mai netedă) şi care mai are şi filigran RPR pe deasupra.


Aceasta este persoana care le distribuie. Uitându-mă puţin la celelalte loturi pe care le are la vânzare, ce să vezi? Numai "replici". Am pus mai jos o altă captură de ecran.


Vă recomand să manifestaţi atenţie şi precauţie când vedeţi aşa ceva. Şi vă mai recomand să nu vă vină în minte să îl imitaţi pe acest domn (şi să vă apucaţi de fabricat "replici"), pentru că este posibil să vă pomeniţi că aveţi dintr-o dată foarte multă treabă pe la unele instituţii.

Ştiţi care este culmea? Ieri sau alaltăieri am postat pe Facebook un link către acest articol, care re referă exact la falsuri şi făcături, dar şi la reacţia în timp a unor colecţionari, negustori, dar şi a unor oficiali faţă de aceste producţii. Articolul este scris în limba engleză, fiind accesibil.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu