Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

vineri, 1 ianuarie 2016

5


Cinci! Au trecut cinci ani de când am deschis blogul. Dacă acum cinci ani îmi spunea cineva că voi fi în stare să scriu atât (adică pentru o perioadă aşa de îndelungată) nu l-aş fi crezut.

Nu vreau să mă apuc să fac nicio retrospectivă, am avut (cred că la fel ca oricine altcineva) şi bune, şi rele. N-aş avea nici de ce să mă laud şi nici de ce să mă plâng. Lucrul de care îmi pare însă rău este că ceea ce am început eu puteau să o facă şi alţii. Lucrul de care nu îmi pare rău este că totuşi au făcut-o câţiva colecţionari, şi îi felicit pentru acest lucru.

Mă mai bucur că blogul mi-a dat prilejul să cunosc oameni noi, mi-a dat posibilitatea să deschid discuţii pe teme noi sau nedesţelenite şi să-i îndemn pe colegi să facă lucruri la care nu se gândiseră.
Mă mai bucur pentru că prin intermediul blogului am realizat cam ce înseamnă "viaţa" în online-ul autohton şi că tot blogul m-a ajutat să înţeleg cum stau lucrurile cu acest mediu de comunicare şi prin alte părţi.

Lucrul care continuă să mă mâhnească este lipsa de interes pentru studiu şi cercetare. Este domeniul de care nu prea pare interesată multă lume şi puţini sunt conştienţi de faptul că nu va veni nimeni din afara mişcării filatelice pentru a sprijini cercetarea. Cei care pot face acest lucru suntem tot noi. Din păcate, nu pare nimeni interesat să îşi atribuie vreun rol pe partea de concepţie, toată lumea ar vrea doar să beneficieze de rezultate.

Odată cu deschiderea blogului, activitatea mea din online nu s-a limitat doar la publicarea pe acesta. Am participat şi la multe discuţii deschise în câteva grupuri specializate de pe Facebook, am semnalat diverse piese ori prezenţa unor falsuri în licitaţiile online şi am încercat să îi ajut cu ce am putut pe începători. N-am fost mereu pe placul tuturor, dar chestia asta nu mă mai interesează de mult timp. Mi-am limitat numărul de prieteni virtuali şi am refuzat destule cereri de prietenie de la persoane cu care (potrivit activităţii puse la vedere de acestea) nu părea să am ceva în comun şi nici n-am avut cunoştinţă să fi avut vreo activitate filatelică cât de cât mai deosebită. Unii cred că vor sincer să înveţe, dar constat că nici nu depun eforturi prea mari să găsească pe internet ceea ce îi interesează, ori să se apuce măcar să răsfoiască articolele mai vechi de pe blog. Cu siguranţă există destule informaţii pe care nu le-a mai publicat nimeni.

Anul 2015 a fost unul ceva mai dificil pentru mine, din cauze care nu au nimic de-a face cu blogul şi cu filatelia în general, dar care mi-au mai luat din elan. Pentru 2016 nu îmi mai fac niciun fel de planuri, sper să pot duce la sfârşit câteva proiecte pe care le-am început, dar care sunt pretenţioase şi necesită un volum mare de muncă. Voi vedea ce voi reuşi să fac. Iar când nu voi mai putea, voi găsi eu pe cineva să-i pun în braţe proiectele începute şi neterminate.

La început de an vă doresc tuturor (chiar şi celor care nu mă înghit) să aveţi realizări mai multe şi mai frumoase, iar neamurilor proaste le urez să le vină mintea la cap.

La acest articol comentariile sunt închise.