Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

miercuri, 27 august 2014

Colecţionara de ilustrate de pe Strada Eldorado

Am văzut două ilustrate şi nu mă pot stăpâni să nu vi le arăt. Ca istorie, cred că ştiţi cu toţii că ultimii ani ai secolului al XIX-lea au fost marcaţi de apariţia căţilor poştale ilustrate, tolerate iniţal de către administraţiile poştale sau considerate "imprimate", dar pentru care, la foarte scurt timp, au introdus o categorie separată în tarifele poştale ale vremii.
Frumuseţea multor astfel de tipărituri, tematica deosebit de bogată abordată de editori, folosirea unor ilustratori şi fotografi profesionişti au avut o urmare nebănuită iniţial: au apărut colecţionarii de astfel de piese, iar traficul poştal a început să înflorească pentru această categorie de corespondenţă.
Nu este mai puţin adevărat că prin intermediul cărţilor poştale ilustrate multe ţări au început să îşi facă o publicitate turistică (sau comercială chiar) cu efecte vizibile în epocă.

Piesele pe care vi le prezint mai jos sunt expediate din două ţări doferite pe adresa aceleiaşi doamne Maria Ştefănescu, domiciliată în Bucureşti pe Strada Eldorado nr. 2. Textul expeditorului de pe faţa primei piese confirmă ce ilustrate expediase anterior bucureşteanca şi cum a contribuit ea la formarea imaginii ţării noastre.
Am încercat să aflu pe unde se situa fosta Stradă Eldorado, dar nu ştiu pe unde am pus ghidurile vechi ale Bucureştiului (am vreo trei, dar pe care nu le-am mai atins de ani buni). Goagălul nu-mi e de ajutor(sau n-am avut eu destulă răbdare să caut).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu