Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 1 mai 2014

Alarmă falsă. Este doar un fals!

De zeci de ani încerc să dau peste o marcă banală (cu un tiraj enorm), care are o varietate semnalată în repetate rânduri, dar care de fiecare dată s-a dovedit a fi falsificată atunci când am verificat-o.
Este vorba de timbrul de ajutor de 5 bani din 1915 cu supratiparul răsturnat.
Acum vreo două luni, pe eBay a apărut un lot care conţinea o asemenea varietate. Iată-l:


Ca să poată fi urmărită, am scos separat numai varietatea cu pricina.


Observaţi cu atenţie forma literelor din supratipar, deoarece atunci când mi s-a atras atenţia asupra lotului, am afirmat că piesa are supratiparul falsificat. Nu am fost crezut. "Hai, dom'le, e un gunoi, cine şi de ce să o falsifice?" Uite de-aia, ca să ia faţa amatorilor! Cred că este imposibil să se aprecieze cam ce este în mintea falsificatorului. Mi s-a spus că ştampila este situată "peste" supratipar. Am răspuns că atâta timp cât piesa nu se află pe un fragment mare sau pe piesă întreagă, nu o cred nici picat cu ceară. Ştampila nu contează aici, pentru că există destule exemple de ştampile falsificate pe falsuri ale mărcilor din emisiunile "Căişorii", "Efigii", ale mărcilor de binefacere sau ale taxelor de plată verzi, mari. Ori pe falsurile mărcii uzuale de 15 bani violet "tipografiate" din 1909.

Pentru comparaţie, ne putem baza pe o serie neuzată în blocuri:


Să vedem şi detalii cu supratiparele de pe mărcile de 5 bani (click pe imagine pentru mărire):


Detaliul care "face diferenţa" îl constituie piciorul drept inferior al literelor R din TIMBRU şi din AJUTOR. La piesa cu supratiparul răsturnat este un caracter cu totul diferit faţă de cele de pe blocurile neuzate.
Pentru că este o marcă extrem de comună, "jucaţi-vă" cu piesele din propriile colecţii. Studiaţi-le cu atenţie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu