Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 11 aprilie 2013

Cu ce mai sunt păcăliţi cumpărătorii? Cu mărci reparate!

Nu văzusem problema de prima dată, salvasem lotul ca să văd dacă nu cumva există vreo varietate de tipar la vreuna din valori (click pe imagine pentru mărire).


Pentru un ochi neavizat, problema rămâne neobservată, iar banii rămân daţi. Cu ce se alege cumpărătorul? Cu nişte mărci reparate, pe care este posibil să nu le mai poată vinde.
Din cele cinci valori ale seriei prezente în acest lot, patru sunt redantelate! Este vorba de toate valorile, mai puţin cea de 10 bani.
Valoarea de 1½ bani este redantelată sigur pe latura verticală stângă, cea de 3 bani pe laturile orizontale şi posibil şi pe cea verticală stângă, cea de 5 bani pe latura orizontală superioară şi pe cea verticală stângă, la fel şi valoarea de 15 bani. N-aş putea să vă spun motivul pentru care au fost redantelate,probabil aveau o dantelură defectuoasă sau defectă. Cum se pot identifica dantelurile "făcute"? Păi după "tăietura" din vârful dinţilor, care este total nenaturală, plus alinierea defectuoasă şi inegală a "găurilor".
Cred că îmi ştiţi deja vorba: cine nu cască ochii, cască punga.
Trebuie să mai fac o observaţie: reparaţiile nedeclarate sunt asimilate de cele mai multe asociaţii profesionale ale negustorilor cu falsurile.

6 comentarii:

  1. Aşa este. Dacă nu aţi fi dat explcaţiile nu aş fi observat. Ba chiar la început am zis că nu se poate! Ce le poate trece prin cap ... Parcă ar fi un sport, ce ninuni să mai facă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi eu le-am văzut întâmplător. Probabil că şi eu puteam fi păcălit.

      Ștergere
  2. Există în circulaţie mărci falsificate (bine) din această serie, însă cu dantelura "atipică", în afara valorilor de 13/½ şi 11/½, după cum semnala D. Kiriac. Eu am achiziţionat online o asemenea serie şi am constatat la unele dintre timbre valori între 12 şi 13. Cred că nu se poate vedea acest lucru cu ochiul liber, numai prin cercetarea imaginii, fie şi ea mărită corespunzător. Am tras învăţămintele necesare ... Vă mulţumesc pentru sfaturile pe care le împărtăşiţi cu generozitate celor cu mai puţină experienţă - sunt cu adevărat de nepreţuit !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că am prezentat într-un articol mai vechi astfel de falsuri.
      Mulţumesc şi eu pentru apreciere!

      Ștergere
    2. Informatie utila, se arhiveaza . Pana una alta, la marca de 10 bani, se vede un " purice " (citat din S.G.), sau lumen deasupra urechii . Se confirma ?
      Multumim pentru postare .

      Ștergere
    3. E mult prea măruntă pentru a o ţine în evidenţă. În perioada aceasta se pot întâlni sute astfel de purici la fiecare valoare.

      Ștergere