Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

vineri, 15 februarie 2013

Incoming mail: plic expediat din Gera pentru Bucureşti

Un prieten mi-a atras atenţia asupra acestei piese vândute pe eBay, pe care eu am scăpat-o (click pe imagine pentru mărire):


Plicul a fost expediat din Confederaţia Germană de Nord în septembrie 1871 la Bucureşti, via Pesta, fiind francat cu două mărci de câte 1 grosch din a doua emisiune a confederaţiei. Plicul nu a avut un succes deosebit, fiind vândut cu numai 18 dolari (nu au existat decât două oferte).
Cred că cel care a vândut piesa a cam luat plasă, iar cel care a cumpărat-o a făcut o afacere foarte bună. De ce spun asta? Pentru că scrisorile clasice expediate din Germania spre străinătate (pentru ei) sunt destul de rare, iar preţurile sunt şi ele pe măsură. Culmea, chiar zilele acestea au fost postate cataloagele online ale licitaţiei aniversare (un centenar de la înfiinţare) ale casei Heinrich Koehler. Una dintre colecţiile oferite este cea aparţinând lui Silvain Wyler, "Scrisori expediate în străinătate înainte de 1875". Aveţi aici ocazia să vedeţi câteva piese cu adevărat uluitoare! (Puteţi obţine catalogul în format PDF de aici). Probabil că piesa de mai sus, dacă era oferită într-un alt mediu, ar fi putut obţine un preţ mult mai bun.

4 comentarii:

  1. Ca tot veni vorba de carti postale, am si eu una si as vrea sa va trimit 2 imagini pe mail, sa va dati cu parerea. Daca nu va deranjeaza, desigur. Eu nu ma pricep si mi-ar prinde bine un pic de ajutor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am scanat-o fata verso si v-am trimis-o. Multumesc pentru amabilitate.

    RăspundețiȘtergere