Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

miercuri, 26 decembrie 2012

Reclamă frumoasă din anii '20

Urmăresc în mod regulat licitaţiile dese (şi cam anoste, în opinia mea) organizate de casa britanică Sandafayre. S-a întâmplat să mai văd câte o piesă interesantă, dar n-aş putea spune că sunt printre fanii acestui negustor, din cel puţin două motive: licitaţiile destul de dese fac ca stocul de marfă (cel puţin stocul de piese româneşti) să fie mereu prezentat în reluare, pe de o parte, iar preţurile sunt tratate cu steroizi (ştiu că e criză, ştiu că piaţa britanică e ceva mai scumpă decât piaţa de pe continent, dar multe piese nu-şi justifică în niciun fel nivelul preţului solicitat).
La licitaţia programată pentru mâine am văzut un plic care mi s-a părut interesant pentru eticheta publicitară aplicată pe verso. Nu mă pricep la capitolul denumit de britanici "cinderella" (şi n-aş putea jura cu mâna pe inimă că plicul în cauză - evaluat la 100-120 lire sterline - şi-ar merita sau nu banii), dar ca piesă de istorie poştală, preţul este în mod cert unul nu mare, ci deplasat. În definitiv însă este dreptul fiecărui negustor să-şi facă evaluarea pe care o crede la propriile piese. Cumpărătorii sunt cei care decid în ultimă instanţă.


Plicul, expediat recomandat de la Braşov la Berlin în 1924, poartă o francatură conform tarifului în vigoare la acea dată (20 lei), nefiind ceva ieşit din comun. Eticheta de reclamă de pe verso este însă una frumoasă (click pe imagini pentru mărire).

2 comentarii: