Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

sâmbătă, 25 august 2012

Lipseşte ceva din blogosfera românească. Plus două întrebări.

Am tot căutat pe isteţul Google bloguri româneşti care să abordeze problemele referitoare la tehnoredactare computerizată (celebrul DTP - desktop publishing) şi la grafică. Nu...., nu este vorba de grafica pentru web şi de site-uri/teme, ci de ceea ce este nevoie pentru o lucrare care trebuie tipărită. Pentru că diferenţele sunt destul de importante.

Despre design am mai găsit câte ceva, dar cam totul se rezumă la grafică pentru web. Despre designul tipăriturilor nu am găsit mai nimic (sau ce am găsit sunt noţiuni cam depărtate de acest domeniu).

Captură de ecran cu machete ale unor materiale promoţionale realizate în Adobe Illustrator
(click pentru mărire)

Plăcându-mi domeniul, am învăţat cam tot ce se putea şi mi-am asumat riscul de a face din această pasiune o meserie. Chiar şi după mulţi ani de practică, sunt încă dornic să aflu lucruri noi.

Am scris rândurile de mai sus cu intenţia de a vă adresa două întrebări:
- Există totuşi vreun blog (românesc) peste care n-am reuşit eu să dau? Dacă da, spuneţi-mi şi mie adresa lui.
- Ar interesa pe cineva astfel de articole, dacă m-aş apuca să scriu?

12 comentarii:

  1. La stilul cum scrii, si cum improspatezi informatia, sunt absolut convins ca va interesa!
    De bloguri habar nu am, nu prea am vreme sa bloguiesc, sa caut sau sa creez. Sunt la pamant (si) cu rabdarea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună, Peter.
    1. Nu ştiu, dar mă interesez.
    2. Pe mine m-ar interesa.
    O seară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu siguranta ar fi util,mai ales ca va fi explicat de un bun si meticulos cunoscator :)!

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu unul, as dori sa citesc astfel de materiale. Atat timp cat te rezumi la pasiunea pe care o impartasim, va fi perfect.

    Iti urez tot succesul.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu stiu de existenta unui asemenea blog, dar cu siguranta mi-ar place sa citesc unul :)

    RăspundețiȘtergere
  6. gabrielbaciu.ro, e blogul meu profesional iar profesia mea ține de grafică publicitară și metode de promovare. În portofoliul meu se află și partea de DTP a Catalogului mărcilor din exilul românesc al lui Daniel Marcu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Încântat de cunoştinţă!
      Poate nu ne-ar strica un schimb de experienţă.

      Ștergere