Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

luni, 13 august 2012

Despre metodica studiului (13)

Episoadele anterioare pot fi citite aici: episodul 1, episodul 2, episodul 3, episodul 4, episodul 5, episodul 6, episodul 7, episodul 8, episodul 9, episodul 10, episodul 11., episodul 12.

Schimbăm subiectul

Cred că v-am făcut deja capul mare cu exemplele de studiu în ceea ce priveşte tiparul. A venit timpul să trecem la alt element esenţial al mărcii poştale: este vorba despre hârtie.

Nu mă voi apuca să vă povestesc cum se fabrică hârtia, deoarece există nenumărate clipuri video pe internet. Am selectat câteva, pe care vă invit să le urmăriţi (I'm sorry, English is required).

Ce se întâmplă într-o fabrică de hârtie puteţi vedea în primul clip.



Mai departe, puteţi vedea cum se fabrică hârtia într-o manufactură.



Iar dacă sunteţi dintre cei îndemânatici, puteţi vedea cum se face hârtia la domiciliu...     :))



Dacă vreţi să vedeţi cum ia naştere filigranul, o puteţi face urmărind clipul următor.



Acum, dacă vreţi să vedeţi o demonstraţie practică făcută chiar la Postage and Currency Museum din Tokyo, priviţi la clipul de mai jos.



Aceasta a fost pregătirea "psihologică", dacă pot spune aşa. În episodul viitor vom discuta partea teoretică referitoare la metodologia studiului hârtiei mărcilor poştale.

7 comentarii:

  1. Salve Max !
    Am urmarit totul. Buna lectie.
    Am facut si eu o incercare de a fabrica hartie noua din ziare vechi dar culoarea a iesit prea cacanie.
    Cred ca japonezii din ultimul film urmaresc sa produca hartie filigranata si in acest sens retopesc hartie de calitate.
    Multumesc Max !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hârtia de calitate nu se face din resturile sau deşeurile din film, ci din deşeuri de bună calitate, la rândul lor. Apoi în exemplele filmate nu sunt utilizate substanţele care se folosesc pe scară industrială, dar nici agenţii de înălbire. Ceea ce se realizează în demonstraţii nu este decât un fel de mucava-sugativă, neîncleiată.
      Exemplele sunt doar demonstrative. Procesul industrial este ceva mai complicat. Dar clipurile sunt totuşi bune pentru că în principiu cam aşa se face. Asta este de fapt ideea.
      Voi mai da eu unele amănunte în episodul următor.

      Ștergere
  2. Cel putin mi-am facut o idee cum as putea topi hartii; anumite hartii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu, nu, nu
    Eu vreau sa-mi arati cum sa fac banii stand acasa :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi ca la orice slujbă. Te specializezi în ceva până te află lumea că eşti bun, îţi cauţi clienţi şi-i dai drumul la treabă. :D

      Ștergere
    2. Uite aici cum se fac banii:
      http://romanianstampnews.blogspot.ro/2011/01/cum-se-fac-banii.html

      Ștergere