Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

duminică, 13 mai 2012

O varietate cu cântec

Am dat pe undeva, pe un site (nu mai ştiu pe care - mea culpa) peste piesa de mai jos:


Varietatea este o dantelură dublă pe care, sincer să fiu, am văzut-o prima oară. Mă voi folosi de această piesă pentru a vă explica de ce este importantă cunoaşterea tehnicii de realizare a mărcilor. În cazul de faţă, este vorba de dantelură.

Varietatea pare una spectaculoasă, chiar dacă ea se întâlneşte la o marcă uzuală, comună. Dar este ea bună? Haideţi să vedem.
Uzualele "Mihai copil" au fost dantelate prin două procedee (nu chiar toate valorile, ci o parte a lor). Pentru mărcile format mare, s-a utilizat atât dantelarea în linie (numai la o parte a valorilor), cât şi dantelarea în pieptene (la toate valorile). Perechea de faţă (făcând abstracţie de dantelura "dublă") prezintă o dantelură în linie, uşor de distins după poziţia liniei verticale de dantelură dintre cele două clişee, raportată la poziţia găurilor de dantelură de pe cele două laturi orizontale, superioară şi inferioară.
Pe de altă parte, dantelura care "dublează" dantelura normală pare a fi executată în sistem "în pieptene". Iar acest lucru îmi ridică semne de îndoială asupra originalităţii piesei, deoarece nu îmi pot explica cum ar fi putut lua naştere, deoarece cele două danteluri (în linie şi în pieptene) erau realizate pe maşini de dantelare distincte.

Nu pot afirma cu tărie că piesa este contrafăcută sau nu, pentru că ar fi necesară examinarea ei în mod direct (se poate studia modul de interacţiune a tuşului celor două ştampile cu găurile dantelurii, cu ajutorul unui microscop). Dar logica expusă v-ar putea fi de ajutor în examinarea unor piese similare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu