Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

vineri, 11 mai 2012

Falsuri ale primelor Capete de bour

Acum vreo săptămână am fost întrebat pe Facebook de un alt utilizator ce părere am despre o piesă care i s-a părut şi frumoasă, şi ieftină. După ce am văzut despre ce este vorba, i-am spus colegului nostru colecţionar că avem de-a face cu un fals categoric. Numai că, urmărind portalul de licitaţii cu pricina, pe lângă exemplarul în cauză, am mai văzut încă alte trei falsuri executate exact în aceeaşi manieră.

 Un întreprinzător a avut ideea de a "aplica" nişte falsuri slăbuţe ca mod de imitare a caracteristicilor clişeelor originale, pe nişte aşa-zise fragmente, "obliterându-le" apoi cu o imitaţie relativ bună a unei ştampile tip Kahul Moldova "mare". În această combinaţie, se pare că falsurile au atras atenţia destulor doritori. Din fericire, ele nu s-au vândut.
Ca idee generală, ştampilele tip "Moldova" mari au fost introduse în utilizare după scoaterea din circulaţie a primei emisiuni, o astfel de combinaţie nefiind posibilă. M-am hotărât să le prezint deoarece este prima oară când întâlnesc acest tip de falsuri.

Alte câteva falsuri ale mărcilor clasice a prezentat şi Marian, pe blogul lui.

4 comentarii:

  1. Am vazut si eu piesele.Sunt curios daca le cumpara cineva.Ar fi trebuit ca ebay sa permita postarea de comentarii utilizatorilor inregistrati,care vin cu argumente solide in favoarea sau in defavoarea articolului pus la vanzare,bineinteles sanctionand comentariile utilizatorilor rauvoitori.Asa am scapa de multimea de falsuri.Ebay nu va face asta pentru ca ei oricum incaseaza comisionul de vanzare.
    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Propunerea aceasta a fost făcută în jurul anului 2000 dacă mai ţin eu minte, dar cei de la eBay au refuzat, argumentând că de acea a fost făcut sistemul de acordare a calificativelor.
      Cele patru falsuri nu s-au vândut. Este interesant că ele au fost oferite de un tip specializat pe Europa de Est. Le-a aruncat acolo cu câte 30 de dolari pe bucată, fără să facă prea multe precizări în descriere. A lăsat-o... moale: dacă se prinde careva, bine...

      Ștergere
  2. Pina la urma unul sa vandut cu un singur bid,cel de 81 parale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Norocul vânzătorului ("balkans" este, mi se pare), a încasat 30 de dolari pe un rahat... Şi ghinionul cumpărătorului...

      Ștergere