Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

vineri, 11 noiembrie 2011

Cât trăieşte un blog?

Am primit o leapşă de la Gabriela şi, deşi de cele mai multe ori nu prea răspund (dacă nu se "asortează" cu tema blogului), acum o fac pentru că este vorba de blogosferă.

Să începem dar cu răspunsurile (presimt că la unele întrebări va trebui să găsesc răspunsul celmai potrivit, care să se potrivească realităţii).

1. Ce vârstă are cel mai vechi blog activ de care aveţi cunoştiinţă?
Ştiu de prin revistele de IT pe care le cumpăram cu regularitate până acum câţiva ani, că unul dintre cei mai vechi bloggeri este Zoso, dar pe vremea aceea nu prea eram deloc interesat de bloguri.

2. Care este primul blog pe care aţi comentat? Cam când?
Cred că este un blog de grafică, cu tutoriale pentru Photoshop, pe care am comentat acum mai bine de cinci ani (poate şase?). Nu mai ştiu cum îi spune, acum nu mai există. I-am mulţumit autorului că a lăsat "la liber" o colecţie impresionantă de "brushes" cu rezoluţie mare, care mi-au fost (şi încă îmi mai sunt) de mare folos.

3. Regretaţi închiderea vreunui blog? Dacă da, care anume?
DAAA!!! Şi sunt o grămadă! Unul era cu tutoriale, iar alte câteva ofereau pluginuri şi extensii. Din fericire, tehnologia evoluează într-un ritm nesperat de rapid şi, pentru fiecare blog închis, cred că s-au deschis alte cinci, aşa că ai de unde să alegi...

4. V-ar bucura închiderea vreunui blog? Dacă da, care anume?
În niciun caz! În primul rând, nu e bine să te bucuri de necazul (sau neputinţa) altuia. În al doilea rând, pentru că internetul este destul de mare şi are toată lumea loc. În al treilea rând, pentru că sincer cred că internetul este o platformă deschisă şi liberă, democratică, unde fiecare îşi susţine ideile aşa cum  poate şi cum se pricepe. Iar cititorii decid...

5. Care este blogul pe care-l vizitaţi cel mai des (în afara celui personal)?
Păi sunt blogurile de filatelie pe care le am şi în blogroll, dar mai sunt o grămadă de bloguri pe care le urmăresc. Le am în Google Reader, folosesc foarte mult fluxurile RSS pentru că le am pe toate într-un loc şi văd foarte rapid unde apar articole noi.

6. Cam cât timp credeţi că poate un blog să-şi justifice existenţa?
Cred că asta depinde de autor, de scopurile pe care le-a avut, dar mai depinde şi de altele. Nu aş putea spune că un blog ar trebui să existe numai pentru o perioadă determinată. Dacă ar fi aşa, păi şi o publicaţie, şi un post de radio sau de televiziune ar trebui să existe tot o perioadă limitată, ceea ce nu cred că ar putea corespunde realităţii.

7. În ce condiţii v-aţi închide blogul?
Atunci când nu aş mai putea scrie, iar pauza (dacă după un timp aş putea scrie din nou) ar fi mult prea mare. Dar niciodată n-ai putea spune treaba asta dinainte, pentru că n-ai de unde să ştii la ce să te aştepţi în viitor. Dacă cîştig la loto şi-mi deschid propria editură?...

8. Ce vârstă are blogul pe care scrieţi?
L-am deschis anul acesta, chiar pe 1 ianuarie (ca să-mi fie mai uşor de ţinut minte!)   :))

9. Cum aţi decis să deschideţi un blog?
Pur şi simplu simţeam nevoia să scriu. La scris nu sunt chiar începător, primul articol l-am publicat (în presa scrisă) acum mai bine de 30 de ani. De cai verzi sunt pline toate publicaţiile, aşa că gândul meu era mai demult îndreptat spre filatelie. Iniţial mă gândeam la o publicaţie periodică electronică (încă nu am abandonat ideea), dar până la urmă m-am hotărât asupra blogului.

10. Este bloggingul un viciu care dă dependenţă?
Da, fără îndoială!...

Nu prea îmi place să dau lepşe. Aşa că pe aceasta poate să o preia cine vrea şi are timp.
Vă doresc tuturor o seară cât mai plăcută!

20 de comentarii:

  1. C.L.M.: Mă întrebi, sau doar afirmi?

    RăspundețiȘtergere
  2. citind ce ai scris imi dau seama ca ai atins cu raspunsurile tale cam toate punctele sensibile in existenta unui blog...
    eu mi-am facut blogul pentru ca mereu faceam trimiteri la trecut...unii prieteni imi spuneau ca ar trebui sa scriu...dar nu pot...
    altii o fac mult mai bine si prin intermediul lor pe blog apar povestile dragi mie...
    pare putin cu susul in jos ce spun dar...:)

    RăspundețiȘtergere
  3. interviu în toată regula aici...poate îl vedem mîine publicat în Can-Can :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Pandhora: Poate că nu... Cred că nu am dezvoltat ideea aceasta cu nevoia de a scrie (la care te referi şi pe care o înţeleg perfect). Sau poate că am spus-o deja (de fapt cred că am făcut-o mai demult). Mie nu-mi prea place să mă gândesc la trecut, pentru că am avut parte de destule experienţe nu prea plăcute. Dar le consider lecţii.
    Treaba cu scrisul chiar nu e uşoară. Pe vremuri (asta însemnând acum vreo 30 de ani) primeam note pentru "capacitatea de exprimare verbal şi în scris". Aveam colegi care însăilau lucruri extraordinare, dar trebuiau lăsaţi în lumea lor cât timp se gândeau, altfel nu erau în stare de nimic.
    Dar poţi să încerci. Nu neapărat direct pe blog. Deschide o pagină de Word sau ce foloseşti şi lasă gândurile să curgă. Salvează-le, închide documentul, apoi deschide-l peste două zile şi citeşte-l. Modifică ce nu-ţi place şi mai lasă-l o zi-două, apoi ia-l din nou la citit şi corectat.
    Este doar o idee care i-a ajutat pe unii dintre foştii mei colegi.

    RăspundețiȘtergere
  5. Călin: N-aş da la publicat la ăia nici să mă plătească regeşte! :))

    RăspundețiȘtergere
  6. multumesc Max...chiar e o idee :)
    chiar acum am fost pe la Mirela P...ea m-a invitat sa particip la "povestea parfumata a ceaiului"...
    asta ii spuneam si ei...ca nu stiu sa scriu...dar uite ca tu mi-ai dat o idee >:D<
    articolul Mirelei P este deosebit :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Pandhora: De aceea sunt prieteni... :))

    Uite că m-a cam furat peisajul pe Fb şi am întârziat cu tura pe la prieteni. Am să mă duc şi eu...

    RăspundețiȘtergere
  8. Nici eu n-as inchide blogul, poate numai daca as trece pe domeniu propriu, dar acolo trebuie sa te pricepi bine la chichitele tehnice. Si pot sa continui si cu 2 bloguri daca ma ambitionez. :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Cristi: Eu mă gândeam la un site (tot pe domeniu proriu) pe care l-aş putea realiza destul de uşor, singur, doar prin conversia unui grup de lucrări făcute iniţial pentru print. Dar încă o mai "coc"...

    RăspundețiȘtergere
  10. ai raspuns frumos, se vede ca iti place ceea ce faci! cred ca atunci cand faci un lucru cu placere, viata a ceea ce faci, nu poate fi decat lunga! o zi faina...

    RăspundețiȘtergere
  11. Geanina: Mulţumesc! Cred că orice lucru pe care îl faci dar nu-ţi place devine o povară într-un sfârşit.
    Şi eu îţi doresc o zi frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  12. Deja colecţia e "puiul" meu; greu mi-ar fi să o las baltă! Şi recunosc, sunt "blogoholică" din simplu motiv că orice găsesc sau fac interesant, mă duce cu gândul la aranjarea postării corespunzătoare pe blog! :D

    Mi-au plăcut răspunsurile tale, din suflet şi fără artificii suplimentare! Îţi doresc putere şi timp să continui aşa cum ţi-ai dorit! :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Dana Diaconu: Îţi mulţumesc pentru apreciere şi urări.
    Cred că fără puţin suflet, n-ai putea face mare lucru.

    RăspundețiȘtergere
  14. Mi-au placut raspunsurile tale. :)
    Eu am un blog tanar si constat pe zi ce trece ca da dependenta! :)
    Zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  15. Diverse: Mulţumesc! Şi al meu este destul de "tânăr"...
    Îţi doresc să-l... "creşti", să se facă mare şi să ai cât mai multă audienţă!

    RăspundețiȘtergere
  16. Nu mi-as inchide blogul niciodata, este o preocupare pe care o fac cu multa pasiune!

    RăspundețiȘtergere
  17. marycix: Am spus-o şi eu mai sus, fără pasiune nu prea reuşeşti să faci mare lucru...
    Eu te citesc şi, chiar dacă nu comentez întotdeauna, îmi plac istoriile pe care ni le înpărtăşeşti.

    RăspundețiȘtergere
  18. Acum îmi dau seama că l-am citit la vremea respectivă ! :)

    RăspundețiȘtergere
  19. Zina: Tot ce se poate. Dar oricum trebuie să-ţi mulţumesc pentru că te-ai gândit la mine! :))

    RăspundețiȘtergere