Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

marți, 9 august 2011

Un lot interesant

Deşi nu este vorba despre piese româneşti, m-am gândit că este bine să prezint lotul cu pricina. Nici măcar nu este vorba de mărci poştale sau timbre fiscale, ci numai despre un lot de etichete pentru corespondenţa recomandată. Şi nu pentru orice oficiu, ci numai pentru oficii poştale austriece din vechiul Levant, realizate probabil în perioada 1890-1910.


Lotul a fost vândut cu 417 dolari, după 10 biduri. Este încă o dovadă că piesele de istorie poştală (bine, nu orice piese) au căutare, dar şi că încă mai sunt amatori interesaţi de istoria poştală.
Acum, să nu vă gândiţi că un asemenea preţ s-ar putea obţine pentru orice fel de etichete de recomandare. Interesul mare pentru Levantul austriac este datorat atât numărului mare de colecţionari interesaţi în piesele austriece, dar şi al celor (din ce în ce mai numeroşi) interesaţi de zona Orientului Apropiat.

8 comentarii:

  1. Din păcate lotul poate fi interesant și pentru „făcătorii” de scrisori recomandate contrafăcute.Orientul apropiat este destul plin de „făcături”!
    Sper că nu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Se-cret: Şi asta este o posibilitate, mai ales că majoritatea pieselor obliterate sunt muuuult mai scumpe decât cele neuzate, excact în perioada asta. Şi eu sper că nu, din păcate nu se mai poate vedea şi cine cumpără un lot.

    RăspundețiȘtergere
  3. Va pot oferi cateva sute diferite romanesti inclusiv Air Mail. Si eu ma gandeam sa tapetez cateva scrisorele si sa le postez pe Ebay. Ca fraieri sunt cu gramada.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu vreau româneşti, vreau tot Levant!

    RăspundețiȘtergere
  5. Interesant lotul ,pentru etichetele de recomandate "R-Zettel" din Austria si din fostele provincii ale imperiului (inclusiv Bucovina),Hermann Sanbach are o lucrare f. bine documentata. Apropo de lucrari, caut de ceva timp cartea "Stempelhandbuch der deutschen Feldpost in Rumänien und im Grenzgebiet zu Rumänien im 1. Weltkrieg" . L-am contactat chiar si pe autor H. Borlinghaus , nu mai are decit un exemplar si nu-l da. Alta editie nu vrea sa mai scota , cine ma poate ajuta macar cu o copie ? (Bineinteles contra cost). Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  6. Angelescu Ion: Şi eu caut lucrarea, a fost o dată pe eBay, (cred că era o copie xerox), dar am pierdut-o.

    RăspundețiȘtergere
  7. E ciudat faptul ca autorul nu vrea sa mai scoata alta editie !Intr-o discutie pe care am avuto mi-a specificat de 3 ori, fara sa ii propun eu sa scoata alta editie !!

    RăspundețiȘtergere
  8. Angelescu Ion: Bănuiesc că are... ceva inexactităţi pe acolo şi încearcă să "limiteze pagubele". Altă explicaţie nu-mi vine în minte. Sau poate că nu e decât un alt tip "curios".

    RăspundețiȘtergere